נתונים סטטיסטיים מעניינים על הונאות בכרטיסי אשראי

הונאות בכרטיסי אשראי הן סוג הנפוץ מאוד של גניבת זהות, יש שני סוגים עיקריים של הונאות כאלה: או שנוכלים משתלטים על חשבונות כרטיסי אשראי של אנשים ומשתמשים בהם ללא רשות, או שהם פותחים חשבונות חדשים באמצעות מידע פיננסי אישי שגנבו מאחרים. בשני המקרים, הנוכלים בורחים עם הסחורה והצרכנים נותרים להתמודד עם הנזק הכספי והנפשי.

מעבר לזה, יש עוד כמה דברים שהסטטיסטיקה יכולה ללמד אותנו על הונאות בכרטיסי אשראי.

ארה"ב מובילה במקרי הונאות בכרטיסי אשראי

ארצות הברית מתגאה בכך שהיא בפסגה של תחומים רבים, אך זהו לא אחד מהם. על פי דו"ח שפורסם ב-2018, ארה"ב מאפילה על כל מדינה על פני כדור הארץ בהונאות אשראי, עם 38.6% מכלל ההפסדים מהונאות. בכסף, אנחנו מדברים כאן על 9.47 מיליארד דולר שנגנבו.

נוכלים מנצלים מגיפות

כנראה שכבר ידעתם את זה, אבל הקורונה הוכיחה פעם נוספת: רמאים לא נותנים להזדמנות להתבזבז. בזמן שהמדינות נסגרו והצרכנים היו הכי פגיעים. נרשמה עלייה של 35% בהונאות.

הסיבה העיקרית לכך, הייתה התעצמות המגמה של קניות מקוונות. לכן, חשוב לוודא שאתם רוכשים רק באתרים מהימנים ומאובטחים. לעולם אל תלחצו על מיילים וטקסטים מקמעונאים המציעים מבצעים, במקום זאת תגלשו ישירות לאתרי החנויות.

לפני הזנת פרטי הכרטיס שלכם לביצוע הרכישה, תציצו על כתובת האינטרנט שכתובה בסרגל הדפדפן. הכתובת צריכה להתחיל עם "https" ולכלול סמל של מנעול אפור. אם לא, אתר המסחר האלקטרוני אינו מאובטח, וניתן לגזל את הנתונים שלכם בקלות רבה יותר.

כמו כן, הימנעו מקניות מנקודות wifi ציבוריות , מכיוון שמישהו אחר ברשת יכול לגנוב את המידע שלכם.

נתוני כרטיס האשראי שלכם זולים

נוכלים יכולים לגנוב אלפי שקלים לפני שהם מתגלים, כך שהעלות לרכישת נתוני החשבון שלכם משתלמת להם. לפי חברת האשראי האמריקאית Experian, פרטים של כרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב נמכרים ברשת האפלה תמורת כמה עשרות שקלים עם מספר CVV בלבד, ועד כמה מאות שקלים עם פרטים מלאים.

אתם יכולים לשקול להירשם לשירות של ניטור גניבת זהות. שירותים אלה סורקים ללא הרף את המרחב הרחב של הרשת האפלה, כדי למצוא מידע עליכם שעשוי להיות מוצע למכירה. אם היא תמצא משהו, החברה תשלח מיד התראה.

בשלב זה, תוכלו ליצור קשר עם מנפיק כרטיס האשראי שלכם ולהסביר מה גיליתם, על מנת לפעול בהתאם.

קרובי משפחה מבצעים 18% ממקרי ההונאה נגד קטינים

זה עצוב, אבל על פי דו"ח Javelin Strategy & Research לשנת 2019, יותר ממיליון ילדים בארה"ב היו קורבנות של גניבת זהות, ומתוכם שני שלישים היו מתחת לגיל 8. גרוע מכך, 18% ממקרי הונאת זהות נגד קטינים בוצעו על ידי קרוב משפחה – לרוב הורה.

לסיכום

הונאות כרטיסי אשראי הן בעיה כלל עולמית חמורה. אתם חייבים להיות מודעים לסכנות, ולהגן על עצמכם ככל האפשר.

אהבתן את הכתבה? שתפו ברשתות החברתיות
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email
Share on print

כתבות נוספות

שאולי יעניינו אתכן